Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, a precizat, miercuri, după o conferinţă de specialitate, că va respecta legislaţia naţională referitoare la plata timbrului de mediu în cazul automobilului proprietate personală, chiar dacă, în prezent, acesta are numere provizorii. 'Încă nu l-am înmatriculat (automobilul proprietate personală, n.r.), circul cu numere roşii. Nu l-am înmatriculat pentru că trebuie să îndeplinesc toate criteriile legislaţiei din România, în sensul de a achita timbrul de mediu. Eu sunt prima care trebuie să respect legislaţia, aşa că, desigur, îl voi achita', a afirmat ministrul Mediului. În data de 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmând să fie calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicată în Monitorul Oficial, în noua formulă de calcul, timbrul de mediu menţine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro5 şi măreşte cotele pentru tehnologiile Euro4 şi Euro3. Pe de altă parte, pentru maşinile cu motorizări non-Euro, Euro1 şi Euro2, valoarea timbrului de mediu va scădea faţă de nivelul cuantumului actual. Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro5, Euro4 şi Euro3 formula de calcul ia în proporţie de sută la sută emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă prevăzută prin Legea 9/2012, ce ia în calcul capacitatea cilindrică. Pe de altă parte, taxa creşte pentru maşinile Euro3 şi Euro4 în cazul versiunilor diesel, întrucât, potrivit Rovanei Plumb, 'emisiile din pulberi sunt mai mari în cazul maşinilor care merg cu motorin