Clientii BMW din Romania au devenit mai pretentiosi si mai calculati, numarul celor care isi configureaza masina este in crestere, pentru ca vor sa plateasca doar dotarile pe care le folosesc, nu vor sa cumpere ceva ce nu au nevoie, a declarat Alexander Milanov, noul director general al BMW Group Romania, care ocupa functia de la 1 iunie.
"Clientii sunt selectivi cand isi aleg masina, ei aleg doar ce au nevoie nu cumpara ceva doar pentru ca arata bine. In Romania, Bulgaria si intreaga Europa, numarul de clienti care isi configureaza masina este in crestere. Clientii vor doar anumite optiuni pe o masina. Clientii se schimba. In trecut, cererea era diferita. Oamenii se uita la pretul corect. Ei aleg un BMW, pentru ca are aceeasi filozofie in orice segment, dar nu opteaza pentru Seria 7 sau Seria 5, ci pentru Seria 3. Nu vor motorul in 6 cilindri, ci pe cel in 4. Multi dintre clientii nostri au condus un BMW in trecut sau alte masini premium, au experienta, stiu ce vor", a spus Milanov.
In regiune, sunt cautate masini cu o cilindree cat mai mica, diesel si tractiune integrala.
"Majoritatea clientilor in regiune sunt interesati de sistemul de tractiune integrala xDrive, poate din cauza conditiilor climatice, poate pentru ca se simt mai confortabil, sau mai in siguranta in toate conditiile. Atat in Romania, cat si in Bulgaria, exista un efect de downsizing pentru motoare, clientii se orienteaza catre motoare mici. Propulsoarele mici au devenit mai puternice deci este normal sa se orienteze catre aceste motoare. Consumatorii in regiune au cam aceleasi preferinte pentru masini. In Romania, avem o cerere mare pentru masinile diesel, este natural, propulsoarele diesel in Europa ofera un raport bun intre putere si cost, au cea mai buna valoare reziduala. Credem ca va fi o schimbare, in special cu noua generatie de motoare pe benzina twin-turbo cu 4 cilin