Evomag: Online-ul este abia la 3-4% faţă de comerţul tradiţional, potenţialul este imens
PayU: Clienţi pentru magazinele online există - şi asta s-a văzut
Elefant.ro: Se poate şi este momentul să facem un business bun
Potenţialul comerţului online pe piaţa românească este imens, în condiţiile în care reprezintă doar 3-4% din cel tradiţional, a declarat directorul general al evomag.ro, Mihai Pătraşcu, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industriei digitale din Europa Centrală şi de Est. "Spre exemplu, pentru campania Black Friday, evomag.ro a fost pregătit să suporte un trafic de 4-5 ori mai ridicat. În realitate, traficul a depăşit de 12 ori nivelul estimat. Efectiv, serverul nu mai putea face faţă solicitărilor", a spus Pătraşcu, citat de Mediafax.
Prezent la eveniment, directorul general al PayU România, Daniel Nicolescu, a spus că, în ciuda temerilor, există clienţi pe această piaţă, chiar dacă este de dimensiuni reduse. "Clienţi există - şi asta s-a văzut când, spre exemplu, Blue Air a intrat cu bilete de avion pe online", a spus Nicolescu.
La rândul său, directorul general al elefant.ro, Cristian Herghelegiu, a spus că în România există potenţial pe piaţa comerţului online. "Din perspectiva noastră, pe acest segment de piaţă se poate face un business bun şi este momentul să facem un business bun", a afirmat Herghelegiu.
El a adăugat că mediul online permite clienţilor să îşi cheltuiască mai eficient banii. "Observăm că gradul de sofisticare a clienţilor creşte de la an la an, sunt mai atenţi în privinţa cumpărăturilor, se informează mai mult", a spus şeful elefant.ro.
Directorul evomag.ro a afirmat că, în raport cu magazinele tradiţionale, magazinele online prezintă mai multe informaţii cu privire la produsele din portofoliu şi, în acest context, decizia de cumpărare este una mai bine fundamentată.
"Orice