Gradul de penetrare al telefoanelor smartphone în România a atins 17%, comparativ cu 63% la nivelul Europei, a declarat joi vicepresedintele si seful Display Solutions EMEA al Yahoo!, Nick Hugh, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industiriei digitale din Europa Centralã si de Est.
„Yahoo! are peste douã milioane de utilizatori de telefoane inteligente în România, care alocã aproape 13 ore pe sãptãmânã pentru utilizarea serviciilor companiei adresate platformelor mobile“, a spus Hugh. El a adãugat cã industria online si-a schimbat radical modelul prin care se raporteazã la utilizatori. „Dacã dimesniunea ecranului era criteriul cel mai important pentru reprezentantii companiilor de publicitate si utilizatori, în prezent existã patru ecrane prin intermediul cãrora trebuie transmis mesajul publicitar, si anume telefonul mobil, tableta, laptop-ul si calculatorul personal“, a spus reprezentantul Yahoo! El a afirmat cã Yahoo! urmãreste sã transmita utilizatorilor un mesaj unitar indiferent de terminalul cu ajutorul cãruia acestia acceseazã serviciile companiei. Potrivit datelor autoritãtii de reglementare în telecom (ANCOM), operatorii locali de telefonie mobilã aveau 25,5 milioane de utilizatori (abonamente si cartele valide) la finele anului 2012, în scãdere cu 2,7% fatã de 2011. În privinta numãrului de conexiuni de acces la Internet prin intermediul tehnologiilor mobile (CDMA, EDGE, EV-DO, 3G, 3GÂ), datele ANCOM aratã cã acest indicator a crescut de la 4,2 milioane în 2011 la 7,1 milioane la finele anului 2012. Termenul smartphone defineste un dispozitiv electronic care, pe lângã functiile obisnuite ale unui telefon mobil (apelare/ primire apeluri, trimitere/primire SMS -uri, consultare agendã telefonicã), poate sã îndeplineascã si alte functionalitãti similare cu cele ale unui calculator personal (navigare Internet, editare de text si imagine, mesager