In ultimii ani, a devenit tot mai important traficul prin platformele de streaming video (YouTube), iar, mai recent, si streaming audio (Spotify, Zonga si Deezer), acesta fiind viitorul muzicii platite, a declarat pentru Wall-Street.ro, Dan Popi, directorul general si fondatorul casei de discuri.
“La noi, in industria muzicala, anii 2000 au fost un cosmar pentru ca a aparut internetul si nicio casa de discuri nu a stiut ce sa faca cu el. Acum lucrurile s-au mai asezat, internetul a inceput sa faca si bani, nu doar sa ne fure. Si trendul este unul foarte optimist. Statistici de vanzari nu s-au facut niciodata, iar acum nici nu ar mai trebui sa se faca… decat pe partea digitala. Dar s-a diversificat atat de mult si zona digitala, incat ar trebui sa se ia in considerare de la vanzarile din iTunes, traficul de pe YouTube- care a inceput sa genereze bani, vanzarile unor ringtonuri pana la Zonga si Deezer care reprezinta viitorul consumului pe bani. Practic, experimentul fabulos al prezentului este streamingul, fie ca este vorba de video ori audio”, explica Popi, care conduce o companie care are in portofoliu 6.000 de piese si in jur de 300 de artisti, printre care Iris, Hi-Q, Proconsul, Andreea Banica, Delia, Elena Gheorghe, Directia 5, Cezar sau Voltaj.
Dan Popi afirma ca nu exista estimari despre valoarea vanzarilor de muzica pe piata romaneasca, pentru ca astfel de statistici nu au fost facute niciodata. Astfel, indicatorul care este luat in seama pentru a indentifica care sunt jucatorii mari in zona caselor de discuri ori care sunt cei mai populari artisti este cel legat de numarul difuzarilor pe canalele de radio ori televiziune.
Cat Music a recastigat de curand licenta Sony Music Entertainment, o companie care are in portofoliu artisti precum Michael Jackson, Alicia Keys, Depeche Mode, P!nk, Jennifer Lopez, Beyonce, dupa sase ani in care ac