Vrancea este un tărâm de legendă şi obiceiuri seculare şi un spaţiu al tradiţiilor pastorale. Această idee a fost ”motorul” proiectului ”Vrancea Turistică”, implementat de Consiliul Judeţean (CJ) Vrancea pentru promovarea frumuseţilor şi tradiţiilor arhaice de pe meleagurile Vrîncioaiei. Proiectul a ajuns la final, iar ieri, la sediul CJ Vrancea a avut loc conferinţa de încheiere a proiectului şi de diseminare a rezultatelor.
Proiectul ”Vrancea Turistică”, iniţiat de preşedintele CJ Vrancea, Marian Oprişan, a fost selectat în cadrul Programului Operaţional Regional, axa prio-ritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, fiind cofinanţat de Uniunea Europeană, prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională. Proiectul s-a desfăşurat între 17 februarie 2011 – 17 iunie 2013. Valoarea totală a proiectului a fost de 590.604 lei, din care valoarea nerambursabilă din Fondul European pentru Dezvoltare Regională a fost de 388.495 lei, iar valoarea nerambursabilă din bugetul naţional 54.846 lei. CJ Vrancea a contribuit cu 13.711 lei. ”Obiectivul general al proiectului a fost creşterea importanţei turismului, ca factor care stimulează dezvoltarea econo-mică în judeţul Vrancea, prin promovarea produselor turistice specifice zonei montane din cele 13 localităţi incluse în proiect. Prin implementarea proiectului s-a trecut la un program complex de promovare, care a crescut şi va continua să crească vizibilitatea zonei montane a judeţului şi să atragă turişti, în scopul participării la manifestări şi obiceiuri tradiţionale, precum şi al vi-zitării obiectivelor turistice şi gospodă-riilor ţărăneşti, în cadrul cărora meşterii populari confecţionează obiecte de artă populară”, a spus vicepreşedintele CJ Vrancea, Ionel Cel Mare. Managerul de proiect, arhitectul judeţului, Daniela Olaru, a prezentat website-ul proiectului, unul dintre rezultatele vizibile a