Reţeta este aceeaşi în fiecare domeniu: cei care vin la putere o iau de la început, fiindcă sunt nevoiţi sa ofere contracte celor care au sponsorizat partidul în campania electorală.
Indecisa asupra brandului sau turistic, Romania continua totusi sa fie promovata, fara o strategie bine gindita, dar in virtutea unor proiecte mai vechi, pe care noua putere nu a putut deocamdata sa le abandoneze. Asa se face ca zilele aceastea a fost lansata la Londra partea a doua a seriei „Wild Carpathia”, „De la munti la mare”, o coproductie a televiziunii internationale Travel Channel, care are un acord cu Autoritatea Nationala de Turism inca din perioada in care Elena Udrea era ministra de resort. Acordul include doua episoade ale acestui documentar plus 8 clipuri cu o durata de cite trei minute si alte 16 spoturi de cite un minut fiecare. Prima parte a documentarului a fost difuzata in 2011, in 120 de tari si 12 limbi.
Printul Charles, mostenitorul coroanei britanice, care vine regulat in Transilvania, unde detine mai multe proprietati si coordoneaza citeve fundatii, vorbeste si in noul documentar despre frumusetile si salbaticia Carpatilor. Cuvintele lui au o greutate mai mare decit tot filmul, despre care unii specialisti spun ca ar fi o reusita. In orice caz, simplul fapt ca printul britanic isi petrece o parte din timpul sau liber hoinarind prin padurile din Transilvania este un atu de care imaginea Romaniei beneficiaza deja.
Dincolo de aceste filme, Agentia Nationala de Turism vrea sa cheltuiasca in acest an peste 50 de milioane de euro pentru a pune panouri publicitare cu imagini din Romania la metrourile din Germania, Rusia, Franta, Austria, Italia si Spania. Aceasta idee vine totusi cam prea tirziu, fiindca in tarile asezate oamenii isi cumpara biletele de vacanta inainte sa inceapa vara, asa ca banii ar putea fi aruncati pe fereastra, mai