În cursa pentru privatizarea companiei feroviare au rămas doar Grup Feroviar Român (GFR) și Transferoviar, după ce OmniTrax a fost descalifi cată. Gruia Stoica se pare că e favoritul. Sursa: CODRIN PRISECARU
Ieri s-a derulat un nou episod din privatizarea CFR Marfă. Ministerul Transporturilor, patronat de Relu Fenechiu, a anunţat că reprezentanţii Omni- Trax au „uitat” să pună, în plicul depus acum două zile, planul de afaceri pentru CFR Marfă. Compania a fost descalificată.
„Scăparea” Omnitrax pare cel puţin ciudată, în condiţiile în care planul de afaceri şi eventualele observaţii privind contractul de vânzare erau singurele documente care trebuiau depuse. A fost „scăparea” un rezultat al lipsei de comunicare, al neglijenţei sau o înţelegere bine pusă la punct între competitori? Cum este greu de crezut că un investitor îşi permite să fie neglijent într-o privatizare de asemenea amploare sau că nu i s-ar fi comunicat exact ce documente trebuie să prezinte, plauzibilă pare cealaltă variantă.
Doi iepuri dintr-un foc
De altfel, jurnaliştii de la revista Capital au scris recent că Transferoviar Grup, patronat de Călin Mitică, joacă rolul de „iepure” pentru GFR, condusă de Gruia Stoica. „Iepurele” este acea companie care participă la procedură doar pentru a mima existenţa unei competiţii.
Episodul de ieri cu Omnitrax poate lăsa deschisă calea spre o interpretare similară. Compania a participat şi la o licitaţie pentru o linie ferată din Canada, care a fost anulată pentru că Omnitrax ar fi mituit doi funcţionari. De asemenea, Philip Bloom, reprezentantul companiei în privatizarea CFR Marfă, a fost condamnat în Statele Unite pentru licitaţii trucate şi dare de mită.