Compania „tratată” ca o nouă marcă auto? Maşina este un complex extrem de bine gândit de piese simple sau complicate, unele dependente de celelalte şi altele total independente, dar care, odată aşezat în scaun, te ajută să ajungi în punctul dorit. Cam aşa poate fi privită şi o companie: cu oamenii, care sunt piesele, cu procese şi strategii, adică mecanismele ce unesc piesele, logica lor funcţională. „calculatorul de bord”? Este chiar top managementul sau board-ul companiei! Dar ce înseamnă întreţinerea maşinii?
1. „Alimentarea” – Politica de salarizare, compensare şi beneficii
Oamenii (angajaţii) vin la job pentru diverse motive: salariu, învăţare, dezvoltare etc. Şi, în funcţie de nivelul lor de carieră, salariul poate fi insuficient. Nu este vorba despre suma în sine, ci despre pachetul de compensaţii şi beneficii aferent. Sugestie: creează pachete potrivite în egală măsura bugetului pe care îl ai oamenilor şi „vremurilor”.
2 „Combustibilul potrivit” – Nivelul de motivaţie al oamenilor
Este vorba despre motivaţie şi angajament. Fără acestea, oamenii pot rămâne în companie, dar fără a performa la adevărata lor valoare. Ideea ar fi de a-i menţine pe oamenii motivaţi, cu un nivel ridicat de angajament, pentru că aceştia sunt cei care fac o companie să „ajungă mai departe”.
3 „Schimbarea uleiului” – Dezvoltare continuă
La anumite intervale, trebuie să faci schimbul de ulei, pentru ca maşina să nu se strice. Angajaţii pot resimţi la un anumit moment că munca lor devine banală, rutinată. Atunci trebuie să intervii cu traininguri, cursuri, în funcţie de competenţele fiecăruia în parte. Dezvoltă-ţi permanent oamenii care au o astfel de nevoie, dar care au şi potenţial. Fără astfel de angajaţi, vei bate pasul pe loc, în timp ce piaţa va evolua.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro