Şcolile de şoferi nu s-au grăbit să se acrediteze pentru a putea susţine cursuri pentru categoriile AM, A1 şi A
Costurile mari şi riscurile la care sunt expuşi instructorii par a fi o graniţă pe care nu mulţi sunt dispuşi să o treacă
Legislaţia a venit, la fel şi dosarele penale, normele s-au mişcat ceva mai greu, iar cursurile… Ei bine, cursurile sunt încă o himeră pentru mulţi, din motive de finanţe şi riscuri, dar şi de „găuri“ în legislaţia care reglementează accesul românilor la mopede şi motociclete.
Până la urmă este o problemă de nuanţă. Patronii de şcoli de şoferi trebuie să bage adânc mâna în buzunar, iar riscurile la care se expun instructorii nu par a fi exact ceea ce îşi doresc, nici ei, nici proprietarii. Pasionaţii de motoare dispuşi să-i înveţe şi pe alţii sunt scumpi, şi asta va duce la o creştere exponenţială a costurilor pentru un „moft“ în cele mai multe dintre situaţii.
Introducerea limitelor de vârstă va provoca un alt val de nemulţumiri. 24 de ani pentru un motor puternic nu ar trebui să fie o problemă majoră, doar că în societatea de astăzi tocmai puştii erau cei mai pasionaţi de motoare, or acum ar trebui să urmeze mai întâi cursurile pentru categoria A1 şi abia mai târziu să le urmeze şi pe cele pentru categoria A. Bineînţeles, asta implică alte costuri şi alte bătăi de cap, iar majoritatea patronilor anunţă cu nu au de gând să se mai încurce şi cu „specializarea“ conducătorilor de autovehicule.
O problemă de bani…
Costel Dobrilă, patronul societăţii Auto Euxin, spune senin că după ce s-a apucat de documentaţia pentru categoriile inferioare B-ului, s-a trezit într-un veritabil carusel. Costurile au crescut zilnic şi acestea se vor reflecta direct în nota de plată a clienţilor, pentru categoriile A şi A1 aceştia urmând să plătească circa 1.100 de lei.
„Nu vreau să mă plâng, pentru că singur am ales cale