Compania TV Discovery a dat publicitatii un nou studiu din care reiese ca, cel putin in aceasta parte a lumii, televiziunea traditionala nu se erodeaza sub presiunea continutului video pe Internet, ba dimpotriva, va creste in continuare. Televiziunea clasica incurajeaza interactiunea in medii sociale, iar aceasta interactiune este motor pentru video la cerere, a sintetizat Ada Roseti, sefa regionala la Discovery, o parte dintre concluziile studiului prezentat in cadrul Iceefest, eveniment dedicat industriei digitale ce se desfasoara zilele acestea la Bucuresti.
Ideea nu parea sa-i fi convins, insa, neaparat pe o parte dintre participantii la o discutie despre viitorul TV si al continutului video online, preocupati de conditiile de piata care-i forteaza sa-si extinda oferta de programe pe noile medii, fara a avea insa vreo certitudine ca vor putea sa sustina economic aceasta extindere.
Studiul "Cresterea audientei televiziunii de pretutindeni" a fost realizat de Discovery Networks in parteneriat cu The Future Foundation. Studiul combina o cercetare online realizata in 10 tari din regiunea CEEMEA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa) cu interviuri realizate cu experti in domeniu. In cadrul cercetarii cantitative online, au fost intervievati cate 500 de participanti din opt tari europene, inclusiv Romania, la care se adauga Emiratele Arabe Unite si Africa de Sud. Sondajul a fost realizat in perioada mai-iunie 2012, dar rezultatele au fost date publicitatii abia acum.
Ce arata, intre altele, studiul Discovery:
-televizorul traditional isi va pastra locul in casele oamenilor, in versiuni imbunatatite continuu, dar consumul de consum TV pe mai multe ecrane devine comun in regiune, unde programele TV sunt urmarite si pe tablete, de exemplu
-transmisiunile in direct online sunt un lucru comun in opt d