Ford a modificat subtil micul Fiesta pentru a îl putea menține în postura de lider al segmentului subcompact european. Cu un design modern dar controversat, vehiculul se menține în topul manevrabilității.
Chiar dacă deţine postura de lider al segmentului european al mașinilor de oraș, Ford Fiesta duce o luptă acerbă cu rivali precum Volkswagen Polo, Opel Corsa și Renault Clio. Câștigat cu greu anul trecut grație scăderii accentuate a vânzărilor germanului Polo, titlul de lider al clasei a impus o revizuire atât la nivel de design, cât și la capitolul tehnic. Astfel, noul Fiesta - care a debutat în această primăvară și în România - a împrumutat partea frontală a fratelui mai mare, Focus, și a fost dotat cu o gamă de propulsoare mai performantă. Dintre acestea se remarcă motorul de numai 999 cmc, în trei cilindri, care dezvoltă 100 CP și care, conform producătorului, consumă în regim mixt 4,5 l / 100km.
Mediu dificil
Dacă, în Europa, Ford Fiesta se poate lăuda cu primul loc în topul vânzărilor din segmentul mașinilor de oraș, în România, micul vehicul are o sarcină mult mai dificilă. Poziția strategică a Renault, partenerul Dacia, și o politică agresivă de prețuri au făcut ca anul trecut Fiesta să fie nevoit să se accepte postura de vicecampion al clasei, după Renault Clio. Apoi, apariția noului Sandero, care a urcat în primele patru luni din acest an până pe prima poziție a segmentului, precum și puternica ascensiune a lui Hyundai i20 au împins Ford Fiesta până pe locul patru. Cu toate acestea, cele 296 de unități vândute în perioada ianuarie - aprilie dau speranțe americanilor de la Ford pentru o revenire în a doua parte a anului.
Sportivitate în clasa mică
Prezent și în echiparea modelului B-Max produs la Craiova, motorul EcoBoost de 1 litru a fost cel care a echipat versiunea Fiesta testată de Capital. În echipare