O radiografie realistă a sportului cu balonul rotund, analizată într-un interviu cu Andrei Niculescu, de la Digi Sport 1. Sursa: PAGINA DE MEDIA
„Nicolae Mitea are o nouă iubită”, sau „Scenariu NEGRU pentru Steaua şi Gigi Becali”, sunt titluri „bombă” menite să-i ţină pe fanii sportului cu balonul rotund cu ochii la presa sportivă. L-am întrebat pe Andrei Niculescu, prezentatorul emisiunii „Fotbal European” de la Digi Sport 1, cum s-ar vinde sportul fără ştirile senzaţionale? „Ar avea şanse, dar pentru asta cred că ar trebui mai întâi să aibă răbdare. Răbdare pe care, de exemplu, n-a avut-o pe la mijlocul deceniului trecut. Atunci cred eu că s-a stricat presa sportivă de la noi, când din obsesia de a avea tiraj a devenit sclava acestor „bombe” sau „dezvăluiri senzaţionale”.
Problema e că un procent foarte mic dintre aceste „bombe” de presă chiar îşi merită titulatura. Lumea s-a prins şi de aici prăbuşirea constantă a tirajelor, dar şi a credibilităţii. Eu fac comparaţie cu presa de afară, pe care o citesc mult mai mult decât presa de la noi. Şi-n Spania, şi-n Italia, şi-n Portugalia e criză, dar acolo ziarele de sport încă îşi menţin standardele şi cota de piaţă, fără să apeleze la stiluri bombastice. Şi cred că lumea încă mai vrea să citească şi la noi astfel de lucruri. Încerc pe www.andreiniculescu. com, care e un blog personal, să scriu aşa cum se practică în presa de afară. Nu înfloresc, nu caut senzaţionalul, nu folosesc cuvinte uluitoare, doar observ şi analizez”.
Suferă suporterii
După 20 de ani de scris, atât la ziare din România, cât şi la „Marca”, sau „O Jogo”, Andrei Niculescu spune că a reuşit să găsească reţeta „fotbalului adevărat”. Dar nu la noi în ţară. „Pentru că eu consider că fotbalul ăsta e în altă parte. La noi e la fel de adevărat cât sunt de adevăraţi patronii echipelor, hai să le zicem finanţatori, că le place mai mult. Po