Romania se afla printre tarile europene cu cel mai mic grad de bancarizare, care a ajuns in acest an la 57%. Pe ansamblul pietei, un client are, in medie, 8,8 contacte cu banca lunar, a declarat sambata Sorin Mititelu, directorul executiv responsabil de retail din cadrul Bancii Comerciale Romane (BCR).
„In medie, clientii au 8,8 contacte cu o banca, lunar, inluzand atat platile sau retragerile in numerar, internet sau mobile banking, discutiile prin contact center, dar si contactul prin intermediul site-urilor bancilor”, a spus Mititelu in cadrul unui seminar financiar-bancar organizat la Mamaia.
El a subliniat ca in Romania trendul este crescator, dar inca predomina contactele cu banca ce reprezinta nevoia de cash, insa clientii incep sa aiba tot mai multe contacte si pe online, in conditiile in care si tehnologia s-a dezvoltat mult in ultimii ani.
Totusi, suntem cu mult in urma unor tari precum Cehia (15 contacte lunare) sau Austria (20 contacte).
Sorin Mititelu a precizat ca tranzactiile cu numerar vor avea un cost in crestere, in timp ce cele online (internet/ phone banking) au costuri mai reduse.
Populatia se indreapta catre optiunile de cont curent si utilizarea cardurilor. Un procent de 42% din totalul populatiei foloseste contul curent. In ceea ce priveste achizitiile, vedem o predilectie catre optiuni de cont curent si economisire”, a explicat Mititelu.
Acesta a mai aratat ca, in prezent, peste 57% din populatia activa din Romania este angajata in sistemul bancar, in ursoara crestere fata de anul trecut.
Conform unui sondaj citat de oficialul BCR, sentimentul general al celor intervievati este ca anul 2012 a fost mai bun decat 2011, iar peste 50% dintre cei chestionati au o perceptie pozitiva privind evolutia economiei.
„Asistam la o intoarcere lenta, dar sigura, catre c