La capatul unei cariere ratate, ultimul TGR francez va dispare din catalog. O noua limuzina este prevazuta sa fie produsa in China, dar nu inainte de 2015-2016.
Dupa ce in 2009 a fost oprita productia modelului Renault Vel Satis, apoi Peugeot 607, ultima limuzina franceza de inalta tinuta va fi sters din catalog. Citroen C6 este mort, iar ceva similar nu va apare mai devreme de 2016 cu eticheta DS. Trist episod pentru industria auto franceza. C6 a fost o greseala, cu numai 1.400 de unitati produse anul trecut si un total de 23.400 incepand din 2005, in conditiile in care Citroen a mizat, la inceput, pe 20.000 de unitati pe an!
Iar majoritatea clientilor au fost ministere, ambasade sau intreprinderi nationale, obligate sa foloseasca un model francez. Un esec la care au contribuit, printre altele, un pret prea ridicat, detalii de finisaj neglijate si, nu in ultimul rand, absenta unei imagini a constructorilor francezi pe acest segment.
Fara indoiala, C6 nu este o masina perfecta, dar ofera o lejeritate deosebita la condus si o securitate exceptionala, scrie La Tribune. Aceasta masina ramane, de fapt, un foarte bun „covor zburator”, cu un motor diesel V6 Hdi de 240 cai putere. Rezultat al acordurilor dintre Ford si PSA, acest mecanism studiat sub privirea atenta a fabricantului american a reusit sa faca, totusi, fata concurentei. El este prezent la Jaguar si Land Rover.
E adevarat, cele sase tone ale C6 impiedica autovehiculul sa furnizeze performante impresionante. Dar, pretioasa, plina de resurse si melodioasa, masina ruleaza cu o viteza suficienta, in ultima instanta. In schimb, consuma destul, peste 10 litri pe un drum amestecat. In acelasi timp insa, suspensia hidropneumatica genereaza un comportament rutier suveran. O securitate totala, indiferent de conditiile atmosferice sau de starea drumului. Pe unul prost, spre exemplu, nu se lea