Sorin Mititelu (foto), directorul segmentului de retail din cadrul BCR, cea mai mare banca locala dupa valoarea activelor detinute, apreciaza ca volumul finantarilor acordate de banci persoanelor fizice (retail) va cunoaste in continuare o crestere sustinuta, in pofida contextului economic general.
"In zona de retail vom avea in continuare crestere, desi statisticile oficiale nu reflecta o asemenea tendinta, pentru ca sunt realizate pe sold. De asemenea, sentimentul general este ca in 2012 contextul economic general a fost mai bun decat in 2011. Acest lucru se vede si in gradul de incredere al consumatorilor", a declarat Sorin Mititelu, la un seminar organizat de BCR.
In opinia sa, tendinta sau intentia de consum a romanilor se afla pe o panta ascendenta, ceea ce stimuleaza si business-ul de retail al bancilor (prin finatari pentru persoane fizice), segment "al carui potential poate fi usor de evaluat uitandu-ne la capacitatea gospodariilor de a pune bani deoparte" - in depozite. "Incep sa existe bani care pot fi redirectionati catre consum, care se reflecta in special in consumul de produse cu folosinta indelungata, mai ales in IT. Un astfel de proces nu putea decat sa aiba un impact pozitiv si asupra produselor bancare. In acelasi timp, are loc, odata ce piata se dezvolta, si un proces de selectie al furnizorilor de servicii financiare si produse financiare".
In prezent, conforma unui studiu realizat de GfK pentru BCR, un client realizeaza in medie lunar un numar de 8,8 contacte cu o institutie bancara, indiferent daca efectueaza retrageri de numerar sau este contactat de banca respectiva. "Aceasta schimbare in comportamentul clientului de a accesa din ce in ce mai multe produse si servicii finaciare se reflecta si in numarul de contacte, desi in Cehia de exemplu numarul acestora ajunge la 15, iar in Austria la 20. La noi predomina contactele domin