Dupa panourile solare si vinurile europene, China ar putea impune taxarea frumoaselor masini germane. Nu éste insa chiar asa de simplu. Grupul Volkswagen si filiala sa Audi sunt asociate la mari conglomerate locale. Iar marea majoritate a autoturismelor lor sunt fabricate in China. In ceea ce priveste cumparatorii, ei sunt, in cele mai multe dintre cazuri, personaje foarte puternice!
China detine inca multe „carti in maneca”, iar razboiul comercial cu UE nu poate fi rezolvat in mod bilateral, a avertizat Cotidianul poporului, organ oficial al guvernului de la Beijing, imediat dupa anuntul privind deschiderea unei anchete vizand importurile de vinuri europene. A fost replica Beijingului la decizia Bruxellesului de a impune cresterea taxelor vamale la panourile solare provenite din China.
Constructorii auto germani urmaresc cu atentie evolutia evenimentelor. Autoritatile chineze nu dispun, totusi, de cat de o libertate restransa de manevra. Pentru ca masinile marcilor germane vandute in China sunt, in marea lor majoritate, produse chiar in China. Volkswagen, lider in China alaturi de General Motors, a vandut anul trecut in aceasta tara 2,81 milioane de masini, aproape toate fiind fabricate in uzine locale.
Instalat de 25 de ani in China, Audi vizeaza sa-si dubleze potentialul sau, la 700.000 de unitati si construieste, in prezent, sapte noi intreprinderi, dintre care cinci vor demara anul acesta. „Vom investi 9,8 miliarde de euro intre 2013 si 2015 in China”, anunta, in februarie, Jochem Heizmann, membru director al consortiului. BMW si Mercedes sunt, la randul lor, in plina expansiune industriala.
Germanii sunt parteneri cu trei mari societati chineze. Volkswagen coopereaza cu SAIC, uriasul conglomerat din Shanghai. De asemenea, constructorul german este in parteneriat cu marele consortiu FAW. Autoturismele Nomenklatura, de la Audi, sunt