Generatia Y sau "Millenials" este generatia celor nascuti intre 1980-2000, o generatie cu totul si cu totul speciala, care nu se lasa usor abordata sau convinsa de strategiile de marketing. Totusi, ce anume poate convinge persoanele din acest segment? Pot ambalajele sa-i atraga si sa-i convinga sa cumpere anumite branduri?
Cu varste pana la 35 de ani, si traind o buna parte a vietii in perioada de trecere dintre milenii, generatia Y este una foarte informata, dar si foarte critica. Cum poti convinge o persoana din generatia Y prin intermediul ambalajului, ca un produs anume merita a fi cumparat? Iata cateva sfaturi de la unii dintre cei mai mari producatori de ambalaje din Romania:
Generatia Y este constienta de valoarea reala a produselor. Beneficiind de multe surse de informare si de posibilitatea de cumpara de la concurenta, produsele sunt foarte bine evaluate in ceea ce priveste raportul calitate/pret. Generatia Y este sensibila la acest raport deoarece a trecut prin perioade de recesiune. Design-ul ambalajelor este foarte important, necesar, dar bineinteles nu si suficient pentru a declansa o achizitie. Ambalajul trebuie sa arate bine, sa fie atractiv, dar acesta nu trebuie sa fie singurul punct forte al produsului.
Generatia Y este oarecum atenta la mediul inconjurator. Daca produsele pot fi ambalate in materiale reciclabile sau reutilizabile, acest lucru este privit ca un atu de catre potentialii cumparatori. Generatia Y tinde sa recicleze, sa sorteze si sa conserve energia.
Generatia Y nu este foarte loiala brandurilor. Conform cercetarilor, persoanele din acest segment sunt mai degraba interesate de reduceri si tind sa oscileze si sa migreze de la un brand la altul. Un recent studiu online realizat cu persoane cu varste intre 18 si 34 de ani, arata ca 60% din cei intervievati ar alege un alt produs decat brandul pe care il cump