Un client are, în medie, 8,8 contacte lunare cu bancile cu care lucrează, arată un studiu al BCR, prezentat de directorul segmente de retail din BCR, Sorin Mititelu. Cea mai mare parte a contactelor sunt retrageri de numerar de la bancomate sau plăţi de utilităţi. ”Peste 57 la sută din populaţia activă din România este înrolată în sistemul bancar, iar clienţii au în medie 8,8 contacte cu o băncile, lunar. În Cehia clienţii au 15 contacte pe lună, iar în Austria 20 de contacte. Populaţia se îndreaptă către opţiunile de cont curent şi utilizarea cardurilor. Un procent de 42 la sută din totalul populaţiei foloseşte contul curent. În ceea ce priveşte achiziţiile, vedem o predilecţie către opţiuni de cont curent şi economisire”, a explicat Mititelu.
Se reia consumul
”Consumul se află pe o tendinţă de creştere, ceea ce face bine businessului de retail”, consideră Sorin Mititelui, subliniind că ”asistăm la o întoarcere lentă, dar sigură, la consum”.
Potrivit sondajului, sentimentul general al celor intervievaţi este că anul 2012 a fost mai bun decât 2011, iar peste 50 la sută dintre cei chestionaţi au o percepţie pozitivă privind evoluţia economiei.
”Există o percepţie pozitivă a consumatorului român în ceea ce priveşte dezvoltarea economică, la mai mult de 50 la sută dintre cei chestionaţi, dar 74 la sută consideră că sunt afectaţi de efectele crizei”, a spus Mititelu.
Redefinirea structurilor din teritoriu
BCR a redefinit structurile şi a procedat la o reorganizare a reţelei de funcţionare pe Zone şi Grupuri, a spus Dana Demetriad, director de reţea al băncii. Procesul de redefinire a ţinut cont de eficienţa de business a agenţiilor în structura BCR.
O agenţie deschisă într-o perioada 2008 - 2009 capta maximum 500 de clienţi, faţă de 1.000 - 1.500 anterior, în perioda de început.
”Suntem într-un proces complex de reorg