Cel mai lung pod suspendat din Regiunea Mării Negre se construieşte cu tablă groasă produsă la ArcelorMittal.
Combinatul ArcelorMittal Galaţi furnizează tabla groasă pentru construirea celui mai mare pod suspendat din Regiunea Mării Negre, care va traversa zona estică a Mării Marmara, făcând legătura între coasta nordică şi coasta sudică a Golfului Izmit.
“Vom furniza, anual, câteva zeci de mii de tone de tablă groasă”, a declarat Bruno Ribo, directorul general al combinatului.
Anual, combinatul va livra pentru şantierul de la Izmit o cantitate de 20.000-30.000 de tone de tablă groasă. Podul suspendat „İzmit Körfez Köprüsü” (Bay Bridge İzmit) va fi construit la capătul estic al Mării Marmara, în apropiere de oraşul Izmit şi la aproximativ 50 km de Istanbul. Faptul că tabla groasă de la ArcelorMittal Galaţi a fost aleasă pentru construirea acestui pod reprezintă o recunoaştere a calităţii laminatelor produse la Galaţi, pentru că podul de la Izmit a fost proiectat pentru a rezista la cutremure foarte puternice, fiind amplasat într-una dintre cele mai active zone seismice din lume, cea de la graniţa dintre placa tectonică Anatolia şi placa tectonică eurasiatică, de la nord.
Construcţia podului a fost atribuită unui joint-venture format din compania italiană Astaldi şi cinci companii turceşti, Nurol, Özaltın, Makyol, Yüksel şi Gocay. Împreună cu autostrada de la Gebze la Izmir, Bay Bridge İzmit face parte dintr-un proiect investiţional de 11 miliarde de dolari, construcţia podului fiind estimată la un miliard de dolari. Piatra de temelie a construcţiei podului a fost pusă de prim-ministrul Recep Erdogan pe data de 30 martie 2013. Podul va fi dat în folosinţă în 2017. Lungimea totală a podului este de 2.682 metri.
Cel mai lung pod suspendat din Europa este Podul Vasco da Gama din Portugalia, care are lungimea de peste 17 kilometri, traversând