Produsele câtorva branduri internaționale și românești se ascund sub hainele de zi cu zi ale românilor. Valoarea lor este de câteva zeci de milioane de euro. Din păcate, moda schimbă francizele prezente pe piață mai ceva ca designerii colecțiile
Retailul de lenejerie intimă reprezintă un segment aparte al întregului comerț. Branduri internaționale, atât de lux cât și de mainstream, s-au perindat în mallurile și arterele stradale ale principalelor orașe mai ceva ca o defilare pe catwalk. Unele au renunțat definitiv la România, altele și-au făcut curaj să încerce piața din nou, însă prin intermediul altor francizați.
Doar brandurile românești (Jolidon, I.D. Sarrieri) au rezistat pe piaţă, reușind să-și mențină magazine deschise în această perioadă. „Fără îndoială, criza și consecințele ei - scăderea consumului, schimbarea structurii pieței locale de fashion -, au influențat francizele mai vechi sau abia intrate pe piața de lenjerie din România. Noi, fiind producători și gestionând în portofoliu șapte branduri proprii, oferim o paletă completă“, spune Olga Stanciu, director adjunct al Jolidon – liderul pieței. Potrivit ei, cei care au părăsit România au rămas doar cu varianta magazinelor online (acest segment numără câteva zeci de site-uri care comercializează lenjerie intimă, însă aproximativ zece au un rulaj de luat în seamă).
În urmă cu câţiva ani, se luptau cot la cot cu brandurile autohtone retaileri internaționali precum Etam (aflat în portofoliul ETP Trading, firmă patronată de Răzvan Petrovici, de al cărui nume se leagă supermarketurile Univers’all) sau Woman’ Secret (AAV Group aparținând lui Vicențiu Zorzolan, fost partener de afaceri al lui Octavian Radu), primul închizându-și ușile pentru ultima oară anul trecut, iar cel din urmă, în 2013. În locul lor, în spațiile din malluri, se prezintă româncelor cel mai mare retailer de lenjerie int