În ultimele luni Orange, Vodafone şi Cosmote au lansat tot felul de oferte pentru a atrage cât mai mulţi clienţi pe bază de abonamet şi astfel să îşi consolidaeze portofoliul.
Criza a lovit în plin, iar consumul mediu pe utilizator a scăzut dramatic din cauza clienţilor care au renunţat la abonamente şi care şi-au trecut numerele pe serviciile prepaid.
Deşi consumul de minute a crescut fulminant datorită numărului mare de minute aflte în ofertele pe cartele, venitul pe care îl încasează operatorii pentru fiecare minut este tot mai mic.
Dacă în urmă cu un an nici nu ne puteam imagina de oferte cu minute naţionale şi internaţionale nelimitatate la abonament, iar operatorii nici nu doreau să se gândească la aşa ceva, lucrurile s-au schimbat radical din anul 2013.
Vodafone România, cel de-al doilea operator de telefonie mobilă de pe piaţa locală, a lansat nu cu mult timp în urmă portofoliul Red prin care clienţii beneficiază de minute şi sms-uri nelimitate în orice reţea naţională. Deşi ne-am putea gândi că operatorul ar ieşi în pierdere, aceste abonamente pornesc de la 29 de euro pe lună, clienţii au confortul că nu mai simt limită în comunicare şi nu mai au surpriza unei facturi mari, iar operatorul îşi asigură un venit mediu lunar rezonabil.
Cosmote România, primul operator din România care a avut curajul să iasă pe piaţă cu o astfel de ofertă, îţi face şi o reducere semnificativă la abonament în cazul în care nu doreşti să îţi achiziţionezi şi un terminal.
Astfel abonamentul No Limit, care îţi oferă minute naţionale şi internaţionale nelimitate, se reduce de la 31 de euro pe lună la 24.8 euro în cazul în care nu doreşti să îţi achiziţionezi şi un telefon.
Oferte lansate iniţial cu caracter limitat, se pare că este noul trend spre care se va ghida piaţa începând din acest an, an în care operatorii au găsit o variantă pentru a-ş