Bogdan Militaru, brand managerul Seat, vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre situatia economica, piata auto, vanzari si hobby-uri. In drum spre birou, Militaru conduce o masina de familie Seat Alhambra, desi este pasionat de motorsport, iar de doua ori pe an isi foloseste certificatul de navigator si inchiriaza o barca cu motor pentru a merge in Delta Dunarii cu prietenii.
Wall-Street: Cum vedeti piata auto in 2013? Cand va asteptati la o crestere, anul viitor?
Bogdan Militaru: Cresterea trebuie sa se bazeze pe niste premize si deocamdata nu le vad nici pentru 2014. Persoanele fizice care in trecut reprezentau un grup mare din piata, 65-70% in cazul Seat, acum reprezinta 20%, in conditiile in care programul Remat isi va produce si el niste efecte cat de cat rezonabile.
Wall-Street: Cum vedeti situatia economica actuala?
Bogdan Militaru: Situatia economica si trendurile din piata sunt greu predictibile, ne lipsesc premizele pentru a ne planifica business-ul pe o perioada mai lunga de 1, 2, 3 ani de zile. E dificil sa-ti previzionezi activitatea de la o luna la alta, dar pe un termen de un an, doi, trei. In momentul de fata, companiile isi restrang de la luna la luna costurile si le urmaresc cu mare atentie, iar clientii persoane fizice sunt foarte precauti in cheltuieli si in ceea ce isi planifica.
Wall-Street: Cum au fost vanzarile Seat in primele 5 luni? Ce cota de piata aveti?
Bogdan Militaru: Vanzarile au fost oarecum in target cu ce ne-am planificat. Primele luni au fost teribile. Aveam o asteptare asupra unui volum si pe parcursul lunii tot vedeam ca realitatea va fi mai jos fata de ce ne asteptam. Cota noastra de piata a crescut anul acesta la 1,2% de la 1% in 2012.
Piata se restrange din ce in ce mai mult si numarul mic de clienti sunt atacati acum de toate marcile. Avem si reactii de la clienti