Problema samsarilor de maşini, care ocupă domeniul public expunându-şi "marfa" cu afişe în geam, a fost principala cauză care a stat la baza ideii de activare a unui serviciu de ridicat autoturisme, operat de Primărie, după cum recunosc consilierii locali. În plus, planul a pornit şi de la faptul că prea mulţi brăileni îşi parchează maşinile ocupând trotuarele.
Prin urmare, autorităţile s-au decis să înfiinţeze un asemenea serviciu, singura dilemă a consilierilor fiind doar dacă e mai eficient ca "utilajul" de săltat maşini să fie cumpărat sau doar închiriat, cel puţin în primele două-trei luni.
Existenţa unui asemenea serviciu este, întâi de toate, absolut firească în oricare oraş mare. Dar până la punerea în practică a acestei măsuri, Primăria ar trebui să mai aibă în vedere o serie de aspecte, pe care pare să le fi uitat.
Mai logic ar fi fost, de exemplu, ca mai întâi de orice SĂ IDENTIFICE absolut TOATE spaţiile aparţinând domeniului public în care s-ar putea parca, chiar şi pe trotuarele mai late, străzi, străduţe, alei, terenuri virane dintre blocuri etc. SĂ AMENAJEZE nişte locuri de parcare pe respectivele spaţii, cu marcaje clare şi cât mai eficiente, în funcţie de permisivitatea spaţiului - pe orizontală, pe vericală, în spic etc. SĂ OFERE posibilitatea locatarilor să închirieze respectivele locuri de parcare, câte unul-maxim două de familie, astfel încât samsarii să nu poată închiria tot. SĂ SEMNALIZEZE foarte clar locurile în care parcarea este interzisă şi, mai ales, SĂ ÎNCHIDĂ trotuarele din intersecţii, ocupate acum abuziv de samsarii de maşini la mâna a doua, prin montarea unor "stâlpişori" printre care maşinile să nu se mai poată strecura, ceea ce ar reprezenta o soluţie mult mai eficientă şi pe termen extrem de lung.
Abia apoi Primăria se va putea apuca efectiv de ridicat maşini - ale samsarilor sau nu