Mersul lucrurilor într-o companie poate fi comparabil cu întreţinerea şi folosirea unei maşini: de la alimentarea cu combustibilul potrivit, până la schimbarea anumitor piese necesare întreţinerii automobilului, sunt aplicabile ca strategie de management. Cel puţin aşa susţine Andreea Rădulescu, manager partener la compania Tuck International, într-un articol postat pe portalul cariereonline.ro.
Pornind de la sursa de alimentare, fără de care niciun automobil nu este funcţional, Rădulescu spune că echivalentul acestei funcţii la nivel de management este politica de salarizare, compensare şi beneficii.
Astfel, explică specialistul, salariul trebuie să fie întotdeauna însoţit, în funcţie de nivelul de carieră, şi de alte beneficii: mulţi vor să se dezvolte sau să înveţe partea tehnică a jobului. Toate astea trebuie să facă parte din pachetul de beneficii şi trebuie tratat ca atare.
„Combustibilul potrivit” este, de fapt, nivelul de motivaţie al oamenilor. Astfel, aşa cum un automobil va funcţiona diferit cu un combustibil premium faţă de cel generic, la fel angajaţii motivaţi vor fi întotdeauna mult mai performaţi la locul de muncă. De aceea, un manager priceput va şti să îşi îndrume oamenii astfel încât să cadă într-o rutină zilnică.
„Schimbarea uleiului” înseamnă dezvoltarea continuă a angajaţilor
Acelaşi scop îl are şi „schimbarea uleiului”. După o anumită perioadă de folosinţă, orice automobil are nevoie de schimb de ulei. Asta înseamnă, deci, menţinerea pieselor, dar adăugarea unei plus valori. În management, spune Andreea Rădulescu, asta se traduce prin dezvoltarea continuă a angajaţilor, astfel încât aceştia să nu simtă că munca lor este banală.
„Atunci trebuie să intervii cu traininguri, cursuri, în funcţie de competenţele fiecăruia în parte. Dezvoltă-ţi permanent oamenii care au o astfel de nevoie, dar care au şi potenţial.