Cu toate că aceştia sunt din ce în ce mai importanţi în comunicarea cu clienţii, integrarea canalelor de comunicare lipseşte
Această lipsă nu oferă disconfort numai clientului, dar risipeşte şi resursele companiei
Cu toate că liderii de marketing sunt din ce în ce mai importanţi în comunicarea cu clienţii, integrarea canalelor de comunicare lipseşte, potrivit unui studiu realizat de IBM. Această lipsă de integrare afectează în mod direct coordonarea campaniilor de marketing şi capacitatea liderilor din domeniu să ofere mesaje relevante şi personalizate.
De exemplu, o companie de telecomunicaţii vrea să trimită informaţii clientului despre serviciile mobile şi de televiziune prin cablu şi satelit. Cu toate acestea, apelurile către call-center-uri arată faptul că aceştia nu sunt interesaţi să afle detalii despre aceste servicii, chiar dacă organizaţia continuă să trimită informaţii despre cele trei module ale business-ului. "Această lipsă de integrare în departamentul de servicii pentru clienţi şi cel de marketing nu oferă disconfort numai clientului, dar risipeşte şi resursele de orice natură ale companiei", spun specialiştii IBM.
"În timp ce experţii din domeniu adoptă noi metode, studiul a constatat faptul că integrarea canalelor lipseşte", se precizează într-un comunicat de presă. Doar 35% din liderii domeniului de marketing integrează în prezent campaniile în interiorul canalelor de comunicare, 8% precizând că nu sunt integrate în totalitate. În comparaţie, doar 12% din cei intervievaţi integrează, în prezent, conţinutul pe toate canalele, 39% dintre aceştia precizând că nu sunt integrate în totalitate.
Sondajul IBM a fost efectuat pe baza informaţiilor oferite de profesioniştii din domeniul marketingului şi evidenţiază faptul că Chief Marketing Officers (CMOs) diferenţiază brandurile lor prin explorarea volumelor mari de dat