Cu siguranta va puneti intrebarea daca organizatia dvs, sau cea pentru care lucrati, se afla in acesta situatie?! Sau, daca ne aflam intr-o astfel de situatie, ce se poate face si daca se mai poate face ceva astfel incat sa o redresam?!
Pentru o abordare simpla, dar foarte sistemica, am sa va propun urmatoarea structura a subiectului nostru;
1. Cum arata o companie aflata in metastaza?!
2. Studiu de caz; client prospect CBC Romania
3. De ce a ajuns in metastaza?!
4. Ce trebuie sa facem pentru a nu ajunge intr-o situatie de metastaza?!
Cum arata o companie aflata in metastaza?! Sa incepem cu formele de manifestare ale acesteia: de fapt ar trebui sa discutam despre comportamentele unei astfel de organizatii. Cel mai simplu model de explicare al fenomenului este sa folosim un exemplu real cu unul dintre clientii prospecti ai CBC Romania, insa din motiv de confidentialitate, nu vom oferi numele companiei si vom schimba putin datele concrete de identificare.
Datele generale ale companiei
Companie foarte mare din domeniul productiei si distributiei de bunuri cu miscare rapida(FMCG), care ne-a contactat acum sase luni de zile pentru a o ajuta sa se redreseze si sa performeze.
A urmat un lung sir de intalniri pentru negoierea colaborarii si, din pacate, cand a luat decizia de a colabora si a demara diagnoza si auditul companiei, era prea tarziu deoarece a intrat in insolventa.
Compania a inregistrat cresteri rapide pana in anul 2008, fiind una dintre companiile cu cea mai mare crestere in domeniul ei. Cresterile datorandu-se in totalitate dinamicitatii pietei, dar si a unui grad de determinare foarte mare a angajatilor - motivati la acea data.
Criza i-a determinat sa isi creasca costurile si sa reduca productivitatea muncii, lucru ce a dus la un blocaj financiar al companiei, coroborat cu situatia in care unu