Şefii Comisiei Juridice din Senat, cameră unde se află depus proiectul de modificare a Codului Rutier propus de PPDD, nu susţin în principiu ideea unor pedepse care pot ajunge şi la 10 ani de închisoare sau la 10 ani de suspendare a permisului de conducere, în cazul şoferilor prinşi la volan băuţi sau drogaţi. Ei spun că astfel de pedepse exagerate nu rezolvă problema şi sunt disproporţionate, ajungând să echivaleze cu omorul.
"Mi se pare că acum, cu o pedeapsă între 1 şi 5 ani de închisoare, judecătorul are suficientă plajă pentru a putea aprecia pedeapsa, în funcţie de circumstanţele concrete ale infracţiunii. Este o propunere populistă, mi se pare exagerată. Adică nu poţi să îi dai 10 ani de închisoare unuia care a condus băut pe un drum de ţară, 200 de metri până la unchi-su, şi nu s-a întâmplat nimic", a declarat senatorul PSD Toni Greblă, vicepreşedintele Comisiei Juridice din Senat, pentru gândul.
Nici şeful Comisiei Juridice, senatorul PNL Tudor Chiuariu, nu susţine ideea PPDD, pentru că i se pare că nu îşi poate atinge scopul, acela de a descuraja condusul sub influenţa alcoolului sau drogurilor.
"Studiile criminologice arată că nu prin mărirea pedepselor descurajezi criminalitatea şi infracţiunile. Sunt alte mijloace de prevenţie. Nu există nicio relaţie matematică stabilită între mărimea pedepsei şi numărul de infracţiuni. De principiu, ideea nu mi se pare că poate conduce la scopul ei", a declarat pentru gândul senatorul liberal Tudor Chiuariu.
O altă problemă semnalată de senatorul liberal este o posibilă încălcare a principiilor de drept europene, care vorbesc despre proporţionalitatea sancţiunilor: "Nu poţi să ai aceeaşi pedeapsă la o infracţiune de circulaţie rutieră şi la infracţiunea de omor. Ceva nu sună bine".
Senatorul PSD Toni Greblă mai spune că problema reală în România este practica judiciară, nu pedepsele