2014 ar putea fi anul în care România ar fi legată, pe la Timişoara, la reţeaua europeană de autostrăzi. Vecinii maghiari au dat undă verde lucrărilor la ultimul tronson din autostrada M43 care va lega localitatea Mako de graniţa cu România, scrie Opinia Timişoarei. Informaţia a fost confirmată de către o serie de imagini publicate pe forumul peundemerg.ro care arată că ungurii au intrat pe şantier.
Ungurii mai trebuie să termine ultimul tronson al autostrăzii M43, care va lega oraşul Mako de graniţa cu România, şi anume cu oraşul Nădlac. Cei 23 de kilometri au fost iniţial anunțați că se vor finaliza în 2013. Acest tronson este echivalentul autostrăzii Arad-Nădlac, ale cărei lucrări au fost inaugurate și la noi.
Conform unui articol publicat ulterior de portfoliu.hu, tronsonul mult așteptat și de noi va fi gata în 2014 și nu în 2013, așa cum era anunțat inițial.
Lucrarile la cei 23 de km lipsa s-au blocat în ultimii ani din cauza lipsei de fonduri, dar şi pentru că acesta ar fi fost inutil atât timp cât partea românp nu a înaintat cu segmentul către graniţa, mai scrie Opinia Timişoarei.
În cazul României, autostrada care se va duce până la graniţă este împărţită în două loturi: cel făcut de austrieci este în stadiu avansat, însă cel de-al doilea a fost obiectul unui amplus scandal legat de fraudarea fondurilor europene, lotul fiind atribuit firmei Romstrade, deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache.
Deşi au trecut mai bine de şase luni de la data rezilierii contractului cu Romstrade, firma deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, arestat la finele anului trecut, CNADNR nu a desemnat nici până în prezent un alt constructor pentru continuarea lucrărilor.
Abia la 4 luni de la reziliere, mai exact pe 8 aprilie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România