Dupa o luna si jumatate de intarziere, programul Rabla a inceput in sfarsit luni, asa cum era de asteptat, cu scandal. Desi autoritatile au promis ca vor fi distribuite 17.000 de tichete pentru persoanele fizice, la proprietarii masinilor mai vechi de 10 ani vor ajunge doar 5.000, restul pana la 20.000 urmand, cel mai probabil, sa ia calea firmelor cu relatii, pentru a-si reduce cheltuielile cu innoirea parcului auto.
Cum prima de casare a crescut de la 3.800 la 6.500 lei, guvernantii au decis sa opreasca din fasa specula cu tichete Rabla. Iar solutia gasita a fost sa ofere tichetele in mai multe etape. Prima serie de 5.000 de tichete a fost emisa, restul nu se stie cand vor fi disponibile.
Cum era de asteptat, distribuirea tichetelor s-a lasat cu scandal. Au fost prea putine vouchere pentru numarul mare de doritori. In plus, repartitia lor a fost facuta tinandu-se cont de numarul masinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto locale si nu de solicitarile REMAT-urilor.
Primul scandal a avut loc in noaptea de duminica spre luni la un centru Remat din Capitala, unde sute de persoane care stateau de zile bune la coada ca sa prinda un tichet pentru o masina noua, s-au trezit ca fix peste strada mai exista un alt centru despre care stiau doar unii dintre soferi.
S-au dat tichete pe sub mana, e o adevarata mafie la mijlocproprietar rabla
„Suntem aproape 200 de persoane care stam de vineri si asteptam tichetele. Avem leasing-ul dat la masini. Sunt doua firme REMAT cu acelasi punct de lucru, iar vizavi mai au un punct de colectare, ceea ce nu ni s-a spus. Sunt unii care vin cu masinile direct pe platforme si le baga inauntru peste drum”, a declarat unul dintre cei care asteapta de ore bune la coada.
„Au venit cu cateva ore inainte de a incepe eliberarea biletelor. E clar ca au o informatie, e clar ca nu vor