Revoltele din Turcia au demonstrat iar că internetul poate fi o forţă pentru reunirea oamenilor sub o cauză comună. Printre metodele folosite de cei care se opun celor întâmplate în Istanbul a fost şi o campanie de crowdfunding, pe Indiegogo, pentru a cumpăra o pagină de reclamă în "The New York Times". adevarul.ro a vorbit cu unul dintre cei care au lansat campania.
Campania de finanţare de pe Indiegogo începută acum două săptămâni s-a încheiat acum câteva ore. Cei trei iniţiatori, Murat Aktlhanoglu, Oltac Unsal şi Duygu Atacan au dorit să strângă 53.800 de dolari pentru o pagină integrală în prestigiosul cotidian american. Până la urmă, cei trei au reuşit să strângă 108.391 de dolari de la 2.654 de finanţatori din întreaga lume. Pagina din ziar a costat 52.030 de dolari.
Pagina din "NY Times" a fost cumpărată, dar au mai rămas foarte mulţi bani, aşa că cei trei au decis să deschidă un chestionar pe Google prin care oamenii îşi pot da cu părerea legat cu folosirea banilor. Cei mai mulţi vorbesc deja de crearea unei platforme online de protest pentru Turcia.
Motivele au fost expuse de la început. „Nu este vorba numai despre un parc. Înainte de parc a fost închisă o patiserie otomană, au fost arestaţi jurnalişti, s-au impus reguli privind vânzarea alcoolului, programa şcolară s-a schimbat constant. Gezi Park şi violenţa manifestată de poliţie împotriva demonstranţilor sunt numai ultimele exemple a unei îndepărtări de drepturile civile de bază“, se arăta în anunţul iniţial.
Trei tineri antreprenori din SUA, iniţiatorii proiectului
adevarul.ro a vorbit cu Duygu Atacan, membră a echipei care a coordonat proiectul. Cei trei trăiesc în Statele Unite ale Americii. Cine sunt totuşi cei trei?
Murat Aktihanoglu (foto dreapta) este un pasionat de tehnologie, antreprenor şi investitor în SUA. El deţine un accelerator de afaceri în New Y