Tudor Vasiliu, elev al Colegiului Naţional de Informatică din Piatra Neamţ, a primit premiul cel mare la finala competiţiei de antreprenoriat „Compania Anului“
Tudor Vasiliu (19 ani) se desparte de anii de liceu cu un succes obţinut în competiţia naţională „Compania Anului“, unde au fost recompensaţi cei mai valoroşi tineri în domeniul antreprenorial şi cele mai bune idei de afaceri. Pe 29 mai, la gala organizată la Ateneul Român de organizaţia non-profit Junior Achievement România, Tudor a primit, la secţiunea elevi, premiul pentru cea mai bună idee de afaceri graţie jocului social „MisterRo Kamena“.
„Tudor a avut ideea proiectului, dar a fost ajutat şi de colegele Claudia Nistor şi Andruţa Ceomeică“, spune profesoara Daniela Neamţu, directoare a Colegiului de Informatică din Piatra Neamţ.
Tudor Vasiliu îşi descrie proiectul ca un joc în care este implicată şi comunitatea locală. „Am gândit o formă de interactivitate între jucători care primesc anumite misiuni ce trebuie rezolvate pe raza oraşului Piatra Neamţ. De aici şi numele jocului – Misterele României: Kamena, Kamena fiind o denumire veche a urbei“, spune Tudor.
Spre deosebire de jocurile obişnuite pe calculator, acest tip de joc se desfăşoară în viaţa reală, cu tot felul de sarcini ce trebuie îndeplinite pe parcursul mai multor runde. „Jucătorii trebuie să achite un abonament lunar şi primesc misiuni care au şi o poveste în spate. Se face o hartă virtuală a oraşului. Jucătorii vor trebui să meargă la bibliotecă, să rezolve o problemă de logică, să meargă într-un magazin să cumpere un produs, sau să cureţe un metru de zăpadă de pe o stradă“, adaugă Tudor Vasiliu.
Investiţie minimă: 4.000 de euro
Ideea jocului este implicarea comunităţii locale, a autorităţilor şi a firmelor care devin sponsori şi parteneri. „Cu firmele am gândit contracte prin care ne an