Niciun broker nu a dorit să intermedieze listarea a 5% Aeroportul Traian Vuia din Timişoara, Ministerul Trans-porturilor înregistrând un nou eşec la cea de-a doua licitaţie, organizată la patru luni de la prima încercare din acest an de a găsi un intermediar.
Termenul de depunere a ofertelor a expirat luni, 10 iunie, la ora 12.00.
Brokerii s-au obişnuit să se plângă că Bursa de Valori Bucureşti nu are suficientă marfă, că Guvernul nu sus-ţine piaţa de capital, că BVB nu face suficient de multe lucruri pentru piaţă.
Însă licitaţiile pentru intermedierea unor listări iniţiate de Ministerul Transporturilor, în ultima vreme, arată că brokerii înşişi par să fi abandonat lupta. Este adevărat, poate că oferta Transporturilor nu era cea mai tentantă, însă nici nu s-a ridicat vreo voce din piaţă care să urle pentru îmbunătăţirea ei.
Mulţi dintre ei se plâng că derularea operaţiunii este suportată de intermediar şi este posibil ca aces-tea să fie mai mari decât încasările.
În condiţiile actuale în care tot mai mulţi brokeri sunt nevoiţi să-şi închidă porţile, din cauza activităţi reduse, cei care mai rezistă încă par să prefere să moară de foame decât să negocieze cu autorităţile pentru condiţii mai bune.
Raportat la valoarea acţiunilor deţinute de Fondul Proprietatea, oferta la Aeroportul Traian Vuia ar fi de aproximativ 1,6 milioane lei.
Pachetul de 5% este considerat prea mic pentru a suscita interes, iar Franklin Templeton, adminis-tratorul Fondului Proprietatea, a recomandat Ministerului Transporturilor mărirea la 20% a participaţiei Aeroportului Timişoara care ar urma să fie listată la BVB.
Ministerul Transporturilor a mai încercat să selecteze intermediari pentru listarea aeroportului şi în luna februarie, când a organizat o licitaţie pentru alegerea intermediarilor şi pentru Administraţia Porturilor Maritime şi aeroport