Înscrierea cetăţenilor, firmelor şi instituţiilor în Programul “Rabla” începe luni, un sfert din cele 17.000 de tichete destinate persoanelor fizice fiind distribuite colectorilor validaţi într-o primă etapă, astfel că la mai multe puncte de colectare se regăsesc în prezent şi sub 10 tichete.
Pentru Programul “Rabla” 2013 au fost alocate 20.000 de vouchere de 6.500 de lei, valoarea acestora crescând de la 3.800 de lei, cât a fost în anii precedenţi. Pe de altă parte, numărul tichetelor a scăzut la 20.000 (dintre care 17.000 sunt pentru persoanele fizice şi 3.000 pentru firme şi instituţii publice), faţă de 45.000 în 2012, 120.000 în 2011 şi 190.000 în 2010.
Persoanele fizice care doresc să beneficieze de valoarea voucher-ului obţinut la casarea autovehiculului mai vechi de 10 ani se pot înscrie de luni la unul din colectorii validaţi în program, a căror listă se regăseşte pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), în timp ce firmele şi instituţiile publice interesate se înscriu, tot de luni, direct la AFM, instituţia care gestionează Programul “Rabla”.
Distribuirea tichetelor la colectorii validaţi a fost gândită, spre deosebire de anii precedenţi, în funcţie de numărul maşinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judeţene, conform statisticilor realizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Permiselor.
În prima etapă, au fost distribuite 25 la sută din cele 17.000 de tichete, respectându-se acest principiu. Astfel, cele mai multe tichete – 549 – au fost distribuite în Bucureşti, iar cele mai puţine – 36 – în judeţul Călăraşi. Judeţele fruntaşe la repartizare sunt Cluj şi Teleorman, unde au fost distribuite câte 180 de tichete.
Pe de altă parte, distribuirea voucherelor s-a făcut în mod egal între punctele de lucru aparţinând colectorilor validaţi din judeţul respectiv, fiind interzise atât transf