Turcul Hamdi Ulukaya, fondatorul şi preşedintele companiei producâtoare de iaurturi Chobani, cu sediul în Statele Unite, a fost desemnat câştigătorul competiţiei Ernst & Young World Entrepreneur Of The Year 2013, în cadrul unei ceremonii care s-a desfăşurat la Monte Carlo.
Gala mondiala Entrepreneur of the Year a reunit in 2013 castigatorii competitiilor nationale din 49 tari.
Ulukaya a fondat compania in anul 2005 în nordul statului New York şi a lansat iaurtul grecesc Chobani doi ani mai târziu. La şase ani de la lansare, aceasta a devenit marca de iaurt cea mai bine vanduta din SUA, cu vanzari anuale ce se apropie de un miliard de dolari. Chobani are 3.000 de angajati si opereaza cea mai mare fabrică de iaurt din lume, iar produsele sale sunt vandute în Australia, Marea Britanie şi SUA.
“In ultimii 26 de ani antreprenorii au facut mai mult decat oricare alt grup pentru a stimula inovatia, crearea de locuri de munca si prosperitatea, atat in perioadele de crestere economica, cat si in conditii economice provocatoare”, afirma Jim Turley, Global Chairman and CEO of Ernst & Young.
Programul Entrepreneur Of The Year a fost demarat de Ernst & Young în 1986, în Statele Unite şi, începând cu anul 1993, a fost extins la nivel internaţional. În prezent, EOY se derulează în peste 50 de ţări şi premiază cei mai inovativi şi de succes antreprenori din lume.
Candidaţii pentru titlul World Entrepreneur Of The Year sunt evaluaţi de un juriu internaţional, format din deţinători ai titlului EOY din anii anteriori şi lideri de business din întreaga lume, în cadrul unor interviuri şi pe baza unor studii de caz dezvoltate de echipa fiecărei ţări participante.
Pentru acordarea titlului, juriul analizează fiecare candidatură pe baza a şase criterii, respectiv spiritul antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, in