Sondajele și statisticile realizate, în ultimii ani, în rândul elevilor care absolvă gimnaziul arată că cei mai mulți dintre aceștia își doresc să urmeze cursurile din domeniul real, mai ales matematică-informatică. Profesorii îi sfătuiesc, însă, pe viitorii boboci să se informeze bine înainte de a-și alege liceul și specializarea pe care o doresc.
Asta pentru a nu fi puși în situația de a se transfera după câteva semestre de școală, fie pentru că nu se pot adapta cerințelor profesorilor, fie pentru că nu-și găsesc calea printre oportunitățiler oferite de fiecare specializare în parte.
“În fiecare an este bătaie mare pe matematică-informatică și, în același timp, ne confruntăm, an de an, cu numeroase cereri de transfer de la profilele reale spre cele umane. Pornim în clasa a IX-a cu clase egale ca efectiv și ajungem să avem clase cu 35 de elevi la științe sociale, în timp ce la profilele reale sunt 25 de elevi în clasă”, spune directorul adjunct al Colegiului Național “Roman-Vodă”, profesorul Cătălin Macovei.
Primii doi ani de liceu cunosc o repartizare egală a orelor pe materii în cazul profilelor matematică-informatică și științele naturii. Cei care se pregătesc pentru aceste profile trebuie să știe că vor avea, săptămânal, 14 ore de real (4 de matematică, 3 de fizică, 2 de chimie, 2 de biologie, una de informatică și 2 de TIC – (Tehnologia Informației și Comunicațiilor), dar și 16 ore din sfera umană (4 de română, 4 de limbi străine moderne, una de istorie, una de geografie, una de religie, una din aria socio-umană și 2 de arte). La clasa a IX-a și a X-a, la profilele filologie și științe sociale, elevii se vor pregăti săptămânal pentru 19 ore de materii umaniste (4 de română, una de latină, 6 de limbi străine moderne, 2 de istorie, 2 de geografie, 2 de socio-umane, una de religie sau istoria religiilor, 2 de arte – muzică, desen)