McDonald’s se pare că a găsit reţeta succesului, după ce la finalul anului trecut a raportat prima scădere a vânzărilor din ultimul deceniu, fapt care a atras şi demisia şefului diviziei din SUA. În luna mai, vânzările au revenit pe creştere, ajutate de mâncărurile ieftine şi suplimentele din noile meniuri, după ce în luna precedent compania raportase un declin al afacerilor, transmite AP.
Cel mai mare lanţ de hamburgeri din lume a spus că vânzările globale au urcat cu 2,6% în restaurantele deschise cu cel puţin un an în urmă, ajutate în special de ofertele extra Friday (o băutură – cafea sau o cola – acordată gratis la meniurile cumpărate vinerea, n.r.). În Statele Unite, vânzările au crescut cu 2,4%, rezultatele fiind impulsionate de Dollar Menu (meniu la doar 1 dolar) şi noile sandwich-uri cu pui pane de la micul dejun.
În Europa, cifrele au avansat cu 2%, în condiţiile în care declinul din Germania şi Franţa a fost compensat de rezultate puternice în Marea Britanie şi Rusia.
De asemenea, vânzările din regiunea care înglobează Asia, Orientul Mijlociu şi Africa au avansat cu 0,9%. Pe de altă parte, McDonald’s subliniază faptul că vânzările din China au consemnat o scădere, din cauza temerilor cu privire la gripa aviară.
Confruntaţi cu schimbarea comportamentului de masă
McDonald’s, care deţine 34.000 de restaurante în întreaga lume, se luptă pentru a creşte vânzările confruntându-se cu schimbarea obiceiurilor de a mânca şi cu o creştere slabă în industria restaurantelor.
La sfârşitul anului trecut, compania a anunţat prima scădere a vânzărilor lunare după aproape un deceniu. Imediat după aceea, a fost demis şeful diviziei din SUA, iar focusul s-a mutat pe preţuri şi reîmprospătarea meniurilor.
Specific Statelor Unite, compania încearcă să atragă clienţi promovând puternic Dollar Menu şi venind cu alte promoţii, cum