Confederaţia Naţională a Operatorilor de Metale şi Pietre Preţioase - Diamond Gold (FDG), Federaţia Metalelor şi Pietrelor Preţioase şi Semipreţioase (FMPPS) şi Patronatul Bijutieriilor din România acuză Autoritatea Naţională a Protecţiei Consumatorului (ANPC) că introduce pe piaţă aur falsificat cu marca statului. Organizaţiile susţin că au fost descoperite bijuterii contrafăcute având aplicată marca statului.
Preşedintele executiv FDG, Mihail Pacioianu, a declarat că problemele din piaţă sunt generate, de fapt, de ANPC ţinând cont că, într-un mod involuntar sau nu, se alimentează piaţa subterană a metalelor preţioase. Reprezentanţii federaţiilor acuză ANPC de crearea şi menţinerea pieţei subterane, având în vedere că acesta marchează 90% din bijuteriile existente.
Oficialii ANPC au contestat afirmaţiile făcute de către reprezentanţii bijutierilor. Domniile lor ne-au precizat că autoritatea a descoperit, la rândul său, mai multe obiecte contrafăcute despre care se presupunea că ar fi din aur. Unele dintre acestea aveau marca de stat falsificată, precizează ANPC.
Propunerea legislativă presupune existenţa unui document de provenienţă a obiectelor din aur, în vederea unei mai bune informări a consumatorilor şi a facilitării exporturilor, potrivit Autorităţii. "Prin această propune legislativă, se încearcă armonizarea legislaţiei în domeniul certificării bijuteriilor. ANPC este membră a Oficiului Internaţional de Marcare, ceea ce înseamnă că marca pe care o aplică este recunoscută la nivel internaţional. Acest lucru contribuie la creşterea comerţului internaţional cu bijuterii al României", ne-au declarat reprezentanţii ANPC.
Marca de garanţie, pe care producătorii de obiecte din aur o aplică în prezent, nu vizează conţinutul obiectelor, ne-au explicat domniile lor. Din acest motiv, ANPC doreşte ca aceştia să aplice marca de responsabilitate, p