Sistemul de management inteligent al traficului din municipiul Zalău, în care Primăria a băgat bani grei, parţial din fonduri europene, îi calcă pe nervi nu doar pe şoferi, ci, mai nou, şi pe poliţişti.
Primarul Zalăului, Radu Căpîlnaşiu, a precizat astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, că unul dintre motivele pentru care conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj întârzie semnarea protocolului în baza căruia poliţiştii de la Rutieră îi vor putea sancţiona pe şoferii prinşi de sistemul "inteligent" că trec pe roşu ori că depăşesc viteza legală este numărul prea mare de şoferi contravenienţi, a căror sancţionare ar bloca activitatea Biroului Rutier. Din datele colectate până acum de acest sistem, care include, pe lângă semafoare, şi şase camere care detectează în mod automat trecerile pe roşu şi depăşirile de viteză, rezultă că, în medie, din cei aproximativ 24.000 de şoferi care trec în 24 de ore pe Bulevardul Mihai Viteazul, în sectorul acoperit de cele şase camere, şase sute încalcă legea fie trecând pe roşu, fie călcând prea tare pedala de acceleraţie. În aceste condiţii, reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj susţin, prin purtătorul de cuvânt Tincuţa Dumuţa, că a-i pune pe cei 14 poliţişti de la Biroul Rutier să completeze un volum atât de mare de procese verbale ar însemna blocarea lor în dispeceratul DGADP, fără ca aceştia să mai poată merge la accidente, la dirijarea circulaţiei în intersecţii sau oriunde altundeva le mai cere serviciul.
De cealaltă parte , reprezentanţii municipalităţii susţin că fac demersuri pentru punerea la punct a unui sistem care să genereze automat procesele verbale, astfel încât poliţiştii să nu aibă altceva de făcut decât să îşi puncă semnătura şi ştampila. Mai mult, primarul Radu Căpîlnaşiu crede că după ce şoferii vor auzi că încep să se aplice amenzi, numărul contravenienţilor s