Cei mai buni artişti ai scenelor lirice româneşti au urcat sâmbătă seară pe scena Teatrului Naţional pentru un eveniment inedit în lumea culturală românească. Iaşul a găzduit prima ediţie a Galei Operelor Naţionale Române, un proiect ce doreşte să devină o tradiţie şi să ne sporească şansele de a deveni capitală culturală europeană. De-a lungul serii, reprezentanţii operelor, dar şi ai administraţiei locale nu au contenit cu laudele la adresa conducerii instituţiei ieşene, iniţiatoarea acestui eveniment. Astfel, dacă actorii sunt răsplătiţi de mai bine de 20 de ani în cadrul Galei UNITER, a venit rândul artiştilor lirici să intre în atenţia publică.
Pe lângă momentele de emoţie în care câştigătorii au primit statuete sub formă de muză cu harpă şi plachete, invitaţii şi spectatorii s-au bucurat de o selecţie extraordinară de momente artistice din spectacolele ONRI.
IMAGINI DE LA SOSIREA INVITAŢILOR
IMAGINI DE LA SOSIREA INVITAŢILOR (II)
S-a aplaudat frenetic la fragmentele din „Indiile Galante“, la Marşul triumfal din „Aida“, dar şi la câteva arii din „Carmen“ sau „Traviata“. Din cele 14 nominalizări propuse de Opera Naţională ieşeană, şase au reuşit să convingă juriul că merită să primească statueta. Maestrul Ioan Tugearu a fost desemnat cel mai bun coregraf pentru „D’ale Carnavalului“, Roua Răuţ este cea mai bună solistă de balet (rolurile Giselle şi Miţa Baston), iar Laszlo Szekely (Ungaria) a luat premiul pentru concepţia decorurilor din spectacolul „Aida“, jucat la Iaşi. Spre sfârşitul Galei, „D’ale Carnavalului“ intră din nou în atenţia publicului, primind titlul de cel mai bun spectacol din creaţia românească. „Pe scena asta am înviat şi am reînviat în ultimele două-trei luni. Deşi am montat foarte multe spectacole, există două mari personalităţi româneşti de care mi-a fost întotdeauna frică: Caragiale şi Emin