Duminică s-a încheiat la Barcelona una dintre cele mai controversate acţiuni de marketing. A avut în centrul ei echipamentul de joc din viitorul sezon al campioanei Spaniei, dar, mai ales, asocierea acestuia cu o figură legendară a patrimoniului istoric mondial, Cristofor Columb.
Barcelona şi-a inaugurat noul echipament de joc, pe care-l va folosi din sezon următor. Şi a făcut-o în stil de mare echipă. Doar că ingeniozitatea celor de la Nike, producătorul sportiv al echipamentului, a născut o campanie controversată.
Cu acordul Primăriei din Barcelona, o statuie a lui Cristofor Columb a fost îmbrăcată în tricoul echipei “blaugrana”. Este vorba chiar despre monumentul din La Rambla, una dintre străzile centrale ale oraşului şi o zonă foarte populară printre turiştii străini.
În schimbul a 94.000 de euro, Primăria a permis ca, timp de trei săptămâni, statuia descoperitorului Americilor să aibă pe ea noul tricou de joc al Barcelonei!
Operaţiunea de marketing s-a încheiat duminică dimineaţa şi, potrivit presei spaniole, a fost una de succes. Deşi a fost un succes controversat.
Acţiunea a apărut în numeroase articole din presă, a atras atenţia turiştilor, dar a iniţiat şi o dezbatere legată de limitele publicităţii în spaţiile urbane, mai ales în legătură cu monumentele. Autorităţile locale şi-au apărat însă acordul dat pentru această campanie, susţinând că banii vor fi folosiţi în scopuri caritabile.
În plus, a existat o categorie de persoane cărora gestul nu le-a plăcut deloc: fanii lui Espanyol. Un grup al suporterilor rivalei locale a Barcelonei şi-a exprimat nemulţumirea într-un comunicat înaintat Primăriei, citat de “Marca”.
Printrea altele, mai în glumă, mai serios, suporterii lui Espanyol reaminteau autorităţilor locale că Cristofor Columb n-a descoperit