Sute de proiecte au fost înscrise la Street Delivery, o încercare de recuperare a spaţiului public prin intermediul artei, care se va desfăşura anul acesta de vineri până duminică, în Bucureşti, Timişoara şi Iaşi.
Evenimentul este organizat de Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România, informează un comunicat remis MEDIAFAX.
Street Delivery este un eveniment-manifest de urbanism, arhitectură şi arte care îşi propune recuperarea peisajului urban de către pietoni şi comunitate. Deşi a acordat în fiecare an o atenţie deosebită responsabilităţii sociale, Street Delivery se supune anul acesta analizei Societal, primind marca de Eveniment Responsabil pentru respectarea indicatorilor din patru domenii: protecţia mediului, dezvoltarea socială, dezvoltarea economică şi buna guvernanţă.
Două milioane şi jumătate de maşini circulă zilnic printr-un Bucureşti sufocat. Asta înseamnă 16 maşini pe fiecare spaţiu de parcare. Sistemul auto ia strada de sub picioare şi o vinde înapoi oamenilor cu preţul petrolului. Strada mai există doar în vederea ajungerii la altceva: la slujbă, la cumpărături, la benzinărie. Nu mai e loc de zăbovit sau de plimbare, de întâlnire sau de joc. Împotriva tendinţei generalizate în România, Street Delivery închide străzile pentru maşini şi le deschide pentru oameni, transformând carosabilul în spaţiu de promenadă pentru pietoni, biciclişti şi cetăţeni care îşi iubesc oraşul.
Bucureştiul se plasează pe locul al doilea în topul celor mai poluate capitale europene, după Sofia, cu de trei ori mai multe noxe decât limita impusă de UE (conform Ecopolis). Spaţiul verde pe cap de locuitor este de 23 de metri pătraţi, cu mult în urma unor oraşe ca Viena (120 de metri pătraţi) şi Helsinki (100 de metri pătraţi).
"Nu am pornit, cum se întâmplă de obicei, de la o comandă publică, ci de la iniţiativa particulară şi nevoi