Bateriile litiu-ion nu au o durată de viaţă prea mare în prezent, însă nemţii au creat un nou tip de baterii care promit să schimbe lumea.
Cercetătorii de la ZSW (Zentrum für Sonnenenergie- und Wasserstoff-Forschung) au creat un nou tip de baterii litiu-ion care pot păstra până la 85% din capacitatea iniţială după 10.000 de cicluri de încărcare/descărcare.
Aceste baterii nu sunt create însă pentru dispozitive mobile precum smartphone-uri sau tablete, ci pentru maşini electrice. Ce înseamnă o astfel de baterie pentru o maşină electrică? Un posesor de maşină electrică care îşi încarcă zilnic automobilul nu va trebui să schimbe bateriile nici macăr după 25 de ani. Acest lucru înseamnă că bateriile vor supravieţui majorităţii componentelor automobilului.
Deşi bateriile sunt încă testate în laborator şi va mai trece câţiva ani până vor fi montate pe automobile, acestea reprezintă un pas uriaş în viitor. Cele mai multe vehicule cu baterii litiu-ion au o durată de viaţă de opt până la zece ani.
Cel mai probabil primele automobile care vor fi echipate cu astfel de baterii vor fi germane.
Bateriile litiu-ion nu au o durată de viaţă prea mare în prezent, însă nemţii au creat un nou tip de baterii care promit să schimbe lumea.
Cercetătorii de la ZSW (Zentrum für Sonnenenergie- und Wasserstoff-Forschung) au creat un nou tip de baterii litiu-ion care pot păstra până la 85% din capacitatea iniţială după 10.000 de cicluri de încărcare/descărcare.
Aceste baterii nu sunt create însă pentru dispozitive mobile precum smartphone-uri sau tablete, ci pentru maşini electrice. Ce înseamnă o astfel de baterie pentru o maşină electrică? Un posesor de maşină electrică care îşi încarcă zilnic automobilul nu va trebui să schimbe bateriile nici macăr după 25 de ani. Acest lucru înseamnă că b