Lucrările de consolidarea a podului mic de pe strada Hărmanului au început de săptămâna trecută, iar constructorul a descoperit că starea sa de degradare era foarte avansată, iar siguranţa circulaţiei era pusă în pericol dacă nu se intervenea mai repede.
Cea mai complicată parte a lucrării este realizarea zidurilor de sprijin care vor prelua rolul culeei, în condiţiile în care podul a fost proiectat fără culee, iar lucrare se desfăşoară cu trafic atât pe pod, cât şi pe calea ferată.
Reprezentanţii constructorului spun că este o lucrare complexă, pentru că există pericolul surpării terasamentului în timpul săpăturii. Proiectatul caută, acum, o soluţie tehnică pentru realizarea lucrării în condiţii de siguranţă.
„Sperăm ca în septembrie-octombrie lucrare să fie gata, în condiţiile în care termenul este de şase luni. Acest termen depinde însă şi de complexitatea lucrărilor din teren. Podul este făcut în anii ‘60, fără culei, şi nu a fost reabilitat niciodată până acum, în adevăratul sens al cuvântului”, a explicat şeful de şantier Gheorghe Văduva.
Cu ochii pe muncitori
În prezent, circulaţia se desfăşoară pe câte o bandă în ambele sensuri, ambele benzi fiind de fapt pe firul de ieşire din oraş a vechii căi de rulare. Au început de asemenea, şi lucrările de consolidare a stâlpilor, iar, în prezent, muncitorii pregătesc montarea armăturilor pentru grinzi şi antretoaze (legături între grinzile transversale ale unei construcţii, care fac mai rigid ansamblul construcţiei), care fac legătura cu suprabetonarea plăcii de bază.
„Pasajul mic de pe Strada Hărmanului este unul foarte tranzitat, fiind vorba de legătura Braşovului cu şoseaua ocolitoare, cu Sfântu Gheorghe şi cu zona Moldovei pe DN 11. Este foarte important să ne asigurăm că se circulă în afara oricărui pericol. În urmă cu câţiva ani, am reuşit să executăm consolidarea pasajului mare