Doua luni au trecut de cand guvernul a adoptat ordonanta de modificare a Legii Audiovizualului, ce rescrie regulile pentru piata locala de publicitate TV. In asteptarea audierilor programate pentru miercuri, 12 iunie, la Senat pe tema ordonantei, ce s-a intamplat in acest rastimp pe piata? "Este haos, pur si simplu", spune, intr-un interviu acordat HotNews.ro, presedintele Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), Radu Florescu. "Sunt agentii care lucreaza pe ordonanta, altele nu, altele sunt la mijloc (...)", iar unele "nici dupa doua luni nu stiu ce sa faca", spune Florescu, sef si peste grupul de comunicare Centrade, ce include una dintre principalele agentii de media din Romania, Zenith.
Citeste in interviu ce spune el despre unele "blocaje" care se fac simtite pe piata, cum functioneaza in continuare rebate-ul, cum "un singur post major" de TV a fost "mai putin cooperant" cu restul pietei in cazul aplicarii ordonantei si despre "pericolul mare ca practica santajului sa continue" in televiziune, daca ordonanta ramane neschimbata.
Context:
Ordonanta 25/2013, publicata in Monitorul Oficial acum doua luni, pe 12 aprilie, fara ca in prealabil sa existe o dezbatere publica, a produs un soc pe piata de publicitate. Documentul prevedea eliminarea rebate-urilor pentru agentii din traseul banilor de publicitate TV si plata directa de la beneficiarul final (clientul de publicitate) la postul de televiziune, pentru achizitia de spatiu publicitar TV. Acelasi document mai mentiona ca orice oferte de pret prezentate de agentii clientilor trebuie in mod obligatoriu confirmate de radiodifuzori. Rebate-ul reprezinta un procent din suma pe care televiziunea sau alt furnizor media o primeste de la agentie/client si care se intoarce la agentie/client.Ordonanta a trecut de Camera Deputatilor pe 23 aprilie, deputatii respingand, atunci, amendamentele