- Diverse - nr. 112 / 11 Iunie, 2013 Statisticile releva ca Romania se afla pe locul cinci in Europa la capitolul cel mai aglomerat trafic rutier, dar, in acelasi timp, avem si cel mai scazut numar de automobile. Asadar, RCA, cand devine nerentabila pentru asiguratori si e scumpita pentru tot felul de motive precum varsta "infierbantata” a soferului, sa stiti ca adevaratul vinovat e cel care administreaza si planifica reteaua rutiera: statul. Si pentru ca nu a fost conceput un sistem de drumuri care sa treaca prin centre mari si apoi sa se ramifice catre cele mici, ci s-au construit sosele care sa infrateasca satele si comunele patriei, rezultatul fiind ca, atunci cand ninge, ambulanta nu mai ajunge la cei suferinzi. Fireste, statul, care genereaza risc sistemic, nu-si asuma nicio vina. Cu precizarea ca drumurile sunt acele elemente de infrastructura care trebuie folosite de masini si cand ninge, nu doar de vehicule cu senile pe timp de razboi. De aceea, un sofer experimentat – si obisnuit cu starea drumurilor patriei – se intreaba: cand politistul scrie in raport ca accidentul s-a produs din cauza neadaptarii vitezei de mers la starea carosabilului, oare, cine-i, de fapt, de vina: viteza ori carosabilul? Iar cand ninge abundent si se blocheaza drumurile, de ce isi ridica autoritatile mainile la cer? Si de ce tot Dumnezeu a responsabil cand se topesc primavara sloiurile de gheata si se inunda locuintele? Chiar, de ce? GHEORGHE GIURGIU - Diverse - nr. 112 / 11 Iunie, 2013 Statisticile releva ca Romania se afla pe locul cinci in Europa la capitolul cel mai aglomerat trafic rutier, dar, in acelasi timp, avem si cel mai scazut numar de automobile. Asadar, RCA, cand devine nerentabila pentru asiguratori si e scumpita pentru tot felul de motive precum varsta "infierbantata” a soferului, sa stiti ca adevaratul vinovat e cel care administreaza si planifica reteaua rutiera