Suntem, din câte văd în dreapta și-n stânga, plini de „to do list”-uri. Sunt o minunăție – am experimentat pe propria piele – pentru situația „am prea multe de făcut” pentru că îți liniștesc efectiv mintea și scapi de percepția de „prea multe”, dacă îți planifici corect toate task-urile pe zile (eventual ore) până la deadline-ul respectiv. Au o influență extrem de benefică și în momentul în care le respectăm: ne (re)dau încrederea în noi, ne structurează ziua, ne fac să ne simțim mulțumiți. Dar ce spuneți de o listă cu lucrurile pe care ar fi bine să le evitați a le face?
Orice altceva în timpul unei întâlniri în afară de a fi prezent!
Este extrem de evident că atunci când butonăm laptopul, tableta sau telefonul în timpul unui meeting, verificând sau chiar răspunzând diverselor mesaje, cei cărora le răspundem sunt departe de a vedea că noi facem acest lucru. Însă cei de lângă noi văd! Și le pasă! Mai ales celor care prezintă ceva!
Cel mai simplu mod de a fi o persoană la curent cu ceea ce se întâmplă, dar și de încredere în același timp, este să fii prezent! Ceilalți te vor aprecia pentru că îi asculți, iar tu poți învăța multe, chiar și atunci când o ședință este plictisitoare și seamănă cu un ritual… Există întotdeauna agende ascunse ale fiecăruia dintre cei prezenți; fii atent și vei fi uimit despre câte poți afla și, astfel, te poți implica și construi relații de valoare. Și, culmea, vei fi și printre puținii care vor face asta, pentru că doar tu ai fost atent!
Să lăsăm trecutul să ne dicteze viitorul
Greșelile sunt valoroase, să învățăm din ele! Iar apoi să le lasăm pur și simplu, să le uităm! Ușor de spus și greu de făcut? Depinde din ce perspectivă privești: dacă îți place să te plângi și o faci pentru că vrei ca ceilalți să te compătimească, o să-ți vină foarte greu să transformi o greșeală în oportunitate. Însă dacă te pu