Pornind de la o mica afacere cu numai 5 angajati, antreprenorul Hamdi Ulukaya a reusit, in numai 7 ani, sa construiasca prin curaj si tenacitate o afacere cu 3.000 de angajati si vanzari anuale de aproape 1 miliard de USD. Pentru acest lucru, fondatorul companiei Chobani, care produce unul din cele mai apreciate si mai bine vandute marci de iaurt de pe piata americana, a fost desemnat castigator in cadrul competitiei globale Ernst & Young Entrepreneur of the Year.
Hamdi Ulukaya, fondator, Preşedinte şi CEO al companiei Chobani, cu sediul în S.U.A. a fost desemnat Antreprenorul Anului 2013 în cadrul competiţiei globale Ernst & Young - World Entrepreneur Of The Year. Titlul şi premiul i-au fost conferite în cadrul unei ceremonii care a avut loc în Salle des Etoiles din Monte Carlo. Hamdi Ulukaya a fost desemnat câştigătorul competiţiei dintre 49 de finalişti provenind din 47 de ţări din întreaga lume unde fuseseră aleşi ca cei mai buni antreprenori naţionali ai anului.
Hamdi Ulukaya este născut în Turcia şi a fondat compania de produse lactate Chobani, în anul 2005, în New York, lansând pe piaţă, doi ani mai târziu, iaurtul grecesc Chobani. În mai puţin de şase ani, Chobani devine cea mai bine vândută marcă de iaurt de pe piaţa americană, cu o cifră anuală de vânzări de aproape 1 miliard de USD. Compania numără în prezent 3.000 de angajaţi şi operează cea mai mare fabrică de iaurt din lume, produsele sale fiind comercializate pe pieţele din S.U.A., Australia şi Marea Britanie.
Rodrigo Herrera, CEO şi Preşedinte al Genomma Lab Internacional şi preşedintele juriului a declarat: “Hamdi personifică spiritul antreprenorial şi este un adevărat model pentru orice antreprenor aspirant. Juriul a fost impresionat de curajul şi tenacitatea sa”.
Câştigătorul, Hamdi Ulukaya, a spus: “Sunt onorat să primesc acest premiu şi vreau să-l dedic f