20 de ani de FITS. Nu mă omor după aniversări, dar cînd se pun la bătaie nume din teatru şi dans pentru care ar trebui să plăteşti bani grei ca să le vezi la lucru (la Sibiu, preţul biletelor se învîrtesc în jurul a 30 lei), rezerva dispare ca prin farmec.
Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu s-a mutat anul acesta cu o săptămînă mai tîrziu decît de obicei pentru a evita sezonul ploios care ucide spectacolele de stradă, latură importantă a evenimentului prin vizibilitate şi accesabilitate pentru un public numeros. Ploile nu ocolit însă oraşul, ba dimpotrivă, plouă zilnic pe la trei după amiaza şi încă de două ori pînă seara, exact în timpul paradelor sau al circăriilor de stradă. Dar oamenii nu se dau bătuţi, mai ales că ploile sunt de cele mai multe ori calde, doar cîteodată devin neprietenoase şi bat cu grindină. Oferta FITS indoor este însă infinit mai tentantă prin urmare poate să plouă, noi suntem la teatru.
DE ACELASI AUTOR Festivalul Internaţional de Teatru, Sibiu, 2013, Ziua 3 Festivalul Internaţional de Teatru, Sibiu, 2013, Ziua 2 Despre dragoste şi alte vînătăi Regresul progresuluiSasha Waltz & Guests au adus la Sibiu un spectacol făcut în 2010, Continu, o structură abstractă şi complexă despre violenţa umană astăzi ca moştenire a impulsurilor primare ancestrale. Am făcut un exerciţiu de admiraţie pentru un grup de dansatori care funcţiona compact, ca un singur corp şi pentru perfecţiunea lor fizică. Grupul era, de altfel, eterogen, rase şi fizionomii diferite unite de frumuseţe. Multiple idealuri de frumuseţe. Noaptea, tîrziu, în clubul festivalului – punctul în care se descarcă energiile nocturne – l-am văzut pe dansatorul de culoare al Sashei dansînd frenetic. De altfel, dansatorii Sashei şi cei ai lui Alain Bouffard s-au reunit noaptea în club pentru dans, într-un spectacol pe care l-am privit vreo patru ore. La 3 noaptea, i