Ziua începe devreme la Sibiu, la ora 10, cu conferinţele de presă. Apoi conferinţe, spectacole lectură, spectacole, concerte, club. Ploi şi flori de tei. Mulţi prieteni, multe discuţii.
A venit Ivan Vîrîpaev. Dramaturgul rus – autor al Iluziilor, piesa montată la Teatrul Act de Cristi Juncu – nu a venit la spectacolul lectură cu textul său, Dansul Delhi, deşi era în Sibiu (a luat masa lîngă mine cu o zi înaintea lecturii). Eroare de comunicare sau pur şi simplu era obosit. Textul are o formulă interesantă, folosită şi de alţii, dar dezvoltată într-un mod surprinzător de Vîrîpaev. O poveste este spusă în 7 variante. În primele, apar scene noi care luminează story-ul. Apoi, în următoarele variante, povestea începe să se schimbe pe principiul ce-ar fi dacă... Despre formă şi moartea artei ca formă a conferenţiat Vîrîpaev a doua zi. Conferinţă ratată, nu pot ajunge peste tot.
DE ACELASI AUTOR Festivalul Internaţional de Teatru, Sibiu, 2013, Ziua 2 Festivalul Internaţional de Teatru, Sibiu, 2013, Ziua 1 Despre dragoste şi alte vînătăi Regresul progresului Compania Cheek by Jowl a lui Declan Donnellan a prezentat un Ubu Roi formidabil. Se întîmplă uneori să vezi un spectacol, să te surprindă absolut ca apoi să te întrebi cum de nu s-a gîndit nimeni la asta mai înainte, căci era cea mai firească soluţie. Aşa şi cu textul lui Alfred Jarry, scris în adolescenţă ca formă de defulare a relaţiilor accidentate cu părinţii (e normal la acea vîrstă). Declan Donnellan imaginează un interior demestic al unei familii middle class sau chiar high class, seara, în aşteparea unor musafiri importanţi. Copilul de 14 ani al familiei stă plictisit şi îmbufnat pe canapea. Se joacă cu un aparat de filmat cu ajutorul căruia investighează tot interiorul casei (existent şi în spatele decorului vizibil), inclusiv baia. Zoom-ul permite vizualizarea unor detalii minuscule: cîţiva